Tjenester

Vi kontrollerer, verifiserer og dokumenterer

Tidligere arbeidsforhold

Åpne kilder

Utdanning

Kredittsjekk

Helsepersonellregisteret

Referanser

Arbeidstillatelse

Kurs og sertifiseringer

Hvorfor utføre bakgrunnssjekk?


Ved å velge en bakgrunnsjekk hos oss i Loup vil dere spare ressurser på en prosess som krever kunnskap og mye tid. Viktigst av alt er at kandidatene sikres en rettferdig og objektiv vurdering av opplysningene som oppgis i søknadsdokumentene. 


En bakgrunnssjekk avdekker nemlig mer enn bare feilaktige opplysninger - den avdekker også hvorvidt dine kandidater har holdninger som er forenlig med deres verdier.


Ved å opplyse i stillingsutlysningen om at Loup utfører bakgrunnsjekk for dere, vil dere forebygge at kandidater fristes til å oppgi upresise og feilaktige opplysninger. 


I en stadig mer urolig verden, og høyere krav til profesjonalitet, er det viktigere enn noen sinne å ha kontroll på hvem du ansetter og deres bakgrunn. Vi tilstreber å tilby de mest optimale og pålitelige tjenestene for å avdekke uregelmessigheter som kan forårsake uønskede hendelser eller negativt fokus på din organisasjon.



Hva er en bakgrunnssjekk?


En bakgrunnssjekk er en prosess hvor man undersøker og sammenstiller informasjon om en kandidat til gjennomgang før endelig ansettelse. En grunnleggende bakgrunnsjekk tar for seg opplysningene som fremkommer i kandidatenes søknaddokumenter. Her vil sertifiseringer, utdanninger og kurs kontrolleres og verifiseres. Vi gjør også undersøkelser for å kontrollere at referansene er personene som oppgis.


I tillegg gjennomfører vi alltid åpne kildesøk, hvor vi leter frem relevant informasjon i sosiale medier. Slik kan uønsket adferd og holdninger avdekkes. Dette er en tidkrevende og ofte vanskelig prosess, som stadig blir viktigere i en digitalisert verden. 


I stillinger med økonomisk ansvar, som håntering av kontanter eller annet økonomiansvar, anbefaler vi at det foretas en kredittsjekk. Her vil det avdekkes om søkeren har økonomiske vansker som kan ha betydning for ansettelsesforholdet. Vi kontrollerer også om søkeren har næringsinteresser, kunkurskarantene og andre relevante kunngjøringer. 


Ytterligere undersøkelser som kan være relevante er blant annet opp mot autorisasjoner og registrering i helsepersonellregisteret, studie- og arbeidsstillatelser og varighet på disse, adressesjekk, kriminelle forhold i utland (hvor dette er offentlig tilgjengelig), utdanning fra utenlandske institusjoner, kontroll av ID-dokumenter mm.


Vi tilpasser og utfører de undersøkelsene som er relevant for deres unike behov.


Ta kontakt med oss for en prat og et uforpliktende tilbud.


Verifisering av opplysninger i CV og søknad


Åpne kildesøk



Kredittsjekk